12 augustus reed het team de Ramo wedstrijd in Gendringen, waar het altijd een kleibaan betreft kwamen het team bedrogen uit, dit was een losse baan waardoor zij niet de goede banden bij zich hadden. De eerste start was vanaf de derde rij en wordt het team mooi vijfde en ze hebben mooie gevechten kunnen leveren voor deze plaats. De auto voelt onstabiel aan in de bochten waardoor de bochten snelheid te laag is en ze hierdoor te veel laten liggen.  De tweede start is vanaf de eerste rij, Door een andere schokbreker instelling kunnen ze de bochten vol aanvallen, maar dit gaat wel ten koste van de start waardoor het team als tweede aankomen in de eerste bocht, deze wordt vol buitenom aangevallen. Met uitkomen van de eerste bocht is toch de binnenste lijn net iets sneller waardoor het team tweede blijft Door een elektrische probleem slaat de auto ineens uit en is het einde wedstrijd.  Met eigen en medewerking van andere teams wordt alles onderzocht maar alle inzet ten spijt kunnen we het niet vinden wat de oorzaak is.  Op tijd naar huis om de oorzaak te vinden, volgende week wacht het team immers een NK thuiswedstrijd in Halle.

Bij nader onderzoek in de motor blijkt er een tandje te  ontbreken die de computer aan moet sturen. Deze gemaakt en ze kunnen zo naar NK Halle. Voordat het team er heen gaat wordt er eerst een bezoek gebracht door het gehele team aan één van de monteurs uit het Raben team die deze dag getrouwd is. Hierna wordt er naar Halle gereden, opgebouwd en gekeurd.  Auto weer in de trailer gezet en ’s avonds naar het feest,.  Zaterdagmorgen vroeg uit bed naar de cross.  Omdat zij als eersten moeten rijden  beginnen zij om 9 uur.  Ze zijn in de derde serie van 15 man in gedeeld en mogen beginnen op de eerste rij. Dit geeft de druk mee dat er direct gepresteerd moet worden wil je een finale halen, banden keuze en instellingen van de schokbrekers is van groot belang.  Zij hebben de goede keuze gemaakt  en gaan de eerste bocht in als VIERDE,  tussen de grote jongens met hele dikke motoren. Wat voor het team gewoon goed is met een zo goed als standaard motor. In de wedstrijd de snelle jongens goed achter kunnen houden en zelfs een plaatsje op kunnen schuiven wat een mooie derde plaats oplevert en veel punten voor de finale.

Tweede manche op de derde rij, ook hier wordt er vol gestart en horen ze een raar geluid en de motor schiet door in toeren, ook met opschakelen blijft de motor in toeren doorschieten, omdat de motor en versnellingsbak in één oliebad zit en zij geen eventuele rommel uit de versnellingsbak in de motor zelf willen hebben zetten we de auto stil in de eerste bocht.  Na het afslepen kunnen de technici niet vinden wat het is, koppeling en de tussen bak wordt verwacht. De tussenbak is een nieuw product waar zij als eerste mee rijden en hier zitten inderdaad nog een paar kinderziektes in en deze wordt aangepast, de koppeling is in goede staat waardoor er snel een proefrit gemaakt gaat worden. En hier wordt met een week voor de laatste NK te Bunnink en probleem in de versnellingsbak geconstateerd.  Deze wordt met een dag gevonden en gemaakt zodat de auto op tijd weer kaar is om vrijdag 14-9 naar de laatste NK af te reizen.
About the Author

Gerelateerde berichten

De vele regenval voorafgaand aan de wedstrijd was een feit. Maar dankzij een perfecte inzet van het...

Op het kartcircuit in Eindhoven nam het team succesvol deel aan de vier wedstrijden van...

Na de tweede plaats op het TT Circuit van Assen staat het team ruim aan de leiding in het...